Historia Tatry

1850
Wszystko ma swój początek
– rozpoczęcie działalności przez Ignácego Šustala pod nazwą Ignatz Schustala & Comp zajmującej się produkcją bryczek konnych
1850
1897
Idąc z duchem czasu
– produkcja pierwszego w Europie Centralnej i 3. na świecie samochodu osobowego Präsident
1897
1898
Początki specjalizacji
– produkcja pierwszego samochodu ciężarowego w zakładach Ignácego Šustala
1898
1921
Zmiana nazwy
– przedsiębiorstwo Ignácego Šustala nawiązując do gór leżących na terenie Czech i Słowacji zmienia swoją nazwę na TATRA
1921
1923
Narodziny legendy
– powstanie legendarnego samochodu TATRA 11, opartego na koncepcji Hansa Ledwinki z wahliwymi półosiami oraz rurowym systemem napędowym tzw. backbone tube
1923
1926
Czas na Buldoga
- rozpoczęcie produkcji samochodów ciężarowych bazujących na unikatowej koncepcji Hansa Ledwinki - modelu T32 oraz T24, zwanych potocznie „buldogami”
1926
1933
Aerodynamika to podstawa
– produkcja seryjna pierwszego na świecie aerodynamicznego samochodu TATRA 77
1933
1939
Przemysł wojenny
– przejęcie fabyki w Kopřivnicy przez niemieckich okupantów. Produkcja modelu T81 z silnikiem TATRA chłodzonym powietrzem
1939
1946
Nacjonalizacja przedsiębiorstwa
– zmiana właściciela, TATRA zostaje spółką skarbu państwa. Wznowiona zostaje produkcja samochodu ciężarowego TATRA T111
1946
1971
Tylko samochody ciężarowe
- zakończenie produkcji pojazdów osobowych, TATRA zostaje przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji samochodów ciężarowych.
1971
1983
Na podbój wszystkich kontynentów
– na drogach pojawia się znany na całym świecie model TATRA T815
1983
2003
Nowy właściciel
– TATRA zmienia właściciela, wykupienie większościowego pakietu udziałów przez Amerykańską firmę Terex Corporation
2003
2011
Jak feniks z popiołów
- prezentacja modelu TATRA Phoenix produkowanego do dnia dzisiejszego w zakładach w Kopřivnicy
2011
2013
Powrót do korzeni
– TATRA wraca w czeskie ręce za sprawą Jaroslava Strnada oraz Rene Matera, którzy stają się nowymi właścicielami przedsiębiorstwa.
2013
Close Menu